Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Rekomendacje ERA w sprawie rejestru infrastruktury kolejowej.

26.05.2011

Urząd Transportu Kolejowego informuje, iż Europejska Agencja Kolejowa opracowała Rekomendacje dla Komisji Europejskiejw sprawie przyjęcia wspólnej specyfikacji rejestru infrastruktury kolejowej (RINF). Opracowany dokument zawiera informacje na temat proponowanego zakresu i struktury rejestru, formatu danych oraz cyklu ich aktualizacji. Ponadto, zgodnie z dodatkowymi wymaganiami Komisji Europejskiej, w ramach specyfikacji rejestru zawarte zostały procedury, które umożliwić mają wykazanie stopnia zgodności istniejących linii, nie będących przedmiotem projektów odnowienia lub modernizacji, z podstawowymi parametrami zawartymi we właściwych Technicznych Specyfikacjach Interoperacyjności.

Jednym z podstawowych celów rejestru jest zapewnianie wsparcia dla zainteresowanych stron w obszarze kompatybilności technicznej pomiędzy taborem oraz infrastrukturą i urządzeniami stałymi. Rejestr służyć ma działalności planistycznej, z jednej strony w ramach procesów projektowania nowych pojazdów kolejowych, a z drugiej strony w ramach planowania działalności eksploatacyjnej przez przedsiębiorstwa kolejowe (planowanie tras dla określonego rodzaju taboru).

Zgodnie z założeniami przyjętymi na potrzeby RINF, sieć kolejowa wspólnoty rozpatrywana będzie w skali makro jako zbiór ponad 40 000  punktów eksploatacyjnychi takiej samej liczby odcinków linii. Zakres danych w rejestrze obejmować będzie natomiast około 150 pozycji, związanych z trzema podsystemami strukturalnymi: infrastruktura, energia i urządzenia stałe (w ramach podsystemu sterowanie ruchem i sygnalizacja). Zakres geograficzny obowiązywania RINF dotyczył będzie systemu kolejowego wspólnoty podlegającego wymaganiom Dyrektywy 2008/57/WE.

Po wejściu w życie wymagań dla rejestru infrastruktury, państwa członkowskie zobowiązane zostaną do jego wdrożenia w oparciu o przygotowane wcześniej indywidualne plany wdrożeniowe.

Specyfikacja rejestru infrastruktury kolejowej, skierowana została na ścieżkę legislacyjną do Komisji Europejskiej.

do góry