W dniu 21 lutego 2013 r. w Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał wyrok oddalający odwołanie PKP Intercity od decyzji Prezesa UTK numer DRRK-WR-910/16/2011 z dnia 30 grudnia 2011 r. o udostępnienie infrastruktury kolejowej Sygn. akt XVII AmK 2/12.
Zarzut PKP Intercity dotyczył sposobu naliczania opłat w decyzji wydanej przez Prezesa UTK. Według Intercity opłaty zostały naliczone sprzecznie z pojęciem linii kolejowej, czyli niezgodnie z ustawą.
Sąd wydając wyrok nie podzielił stanowiska Intercity wskazując art. 33 pkt. 5 ustawy o transporcie kolejowym, o ustalaniu stawki jednostkowej w stosunku do jednego kilometra przejazdu pociągu - co potwierdza fakt odcinkowości linii. Stwierdził, że w pojęciu linii kolejowej mieszczą się również jej elementy czyli jej odcinki, które mogą mieć różne kategorie. Wskazał także okoliczność, że w przypadkach utrudnień lub remontów przewoźnik może wystąpić o ulgę.