Nawigacja

Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO W SPRAWIE PKP PLK

01.02.2013

W dniu 1 lutego br. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wszczął postępowanie administracyjne w sprawie stosowania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie bezprawnej praktyki naruszającej zbiorowe interesy pasażerów w transporcie kolejowym, polegającej na nierealizowaniu obowiązku udzielania pasażerom informacji o ruchu pociągów.

Powodem wszczęcia postępowania w sprawie stosowania bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów jest powzięcie informacji uprawdopodobniających fakt nierealizowania przez PLK obowiązku udzielania informacji o kursowaniu pociągów (w tym przekazywania informacji wprowadzających w błąd pasażerów) na terenie stacji zarządzanych przez PLK, na których nastąpił montaż nowego systemu zapowiedzi słownych lub wyświetlacz tzw. Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej tj. obowiązku określonego w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 454/2011 z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu „Aplikacje telematyczne dla przewozów pasażerskich” transeuropejskiego systemu kolei (Dz.U.UE.L.2011.123.11 z póź. zm.) oraz przekazywanie informacji głosowych niespójnych z informacjami zamieszczonymi na wyświetlaczach, co jest niezgodne z Decyzją Komisji z dnia 21 grudnia 2007 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie aspektu "Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się" transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości (Dz.U.UE.L.2008.64.72 z póź. zm.).

do góry